Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Το  SPOTάκι μας για το E-twinning



 


 Αυτό είναι το σποτάκι της ομάδας μας για το πρόγραμμα του E-twinning, φτιαγμένο με αγάπη και πολύ - πολύ μεράκι από τη συνάδελφο και φίλη Ελένη Τσούση (κατά κόσμον Pitsina crafts) από το 1ο τμήμα του 2ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου.
Τα παιδιά και εγώ σε ευχαριστούμε πολύ.                                                                                               

Καλή μας αρχή λοιπόν .....και ας ελπίσουμε ότι θα υλοποιήσουμε τους  ΣΤΟΧΟΥΣ μας.



Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ E-TWINNING

Φέτος ξεκινάμε την εμφανισή μας από το Νηπιαγωγείο Αλφειούσας και μάλιστα με 

ένα πρόγραμμα   του e-twinning σε συνεργασία με αγαπημένες φίλες και συναδέλφους:

                               Ελένη - Κατερίνα - Μόσχα - Τάνια - Γεωργία

                                        "ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΠΑΚΙ ΤΙ;"



 Αυτή είναι η  αφίσα για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα e twinning!!! 

Συνεργασία με μακρινά για εμάς Νηπιαγωγεία που με τη βοήθεια της  τεχνολογίας, θα 
 
έρθουμε πιο κοντά.

 Είναι μια μεγαλόπνοη προσπάθεια, 

στην οποία αξίζει και εμείς να συμβάλλουμε με τον δικό μας τρόπο!! 

Γονείς, παιδιά και νηπιαγωγοί ... ξεκινάμε να μαζεύουμε πλαστικά καπάκια, τα οποία

θα χρησιμοποιήσουμε στις περισσότερες δραστηριότητες και σε πολλά από τα

παιχνίδια, που θα υλοποιήσουμε στο σχολείο!!! 


ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!

Το περιβάλλον μας να υπηρετούμε, 

την τέχνη να κατακτούμε

και το  συνάνθρωπό μας να βοηθούμε!!!

Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ....


"ΜΙΚΡΟΙ ΝΤΕΝΤΕΚΤΙΒ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ"
μια ανασκόπηση της σχολικής χρονιάς 2013-2014 στο Νηπιαγωγείο της Βαρβάσαινας, μέσα απο το πολιτιστικό πρόγραμμα που είχαμε επιλέξει να δουλέψουμε.



 "ΜΙΚΡΟΙ ΝΤΕΝΤΕΚΤΙΒΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ"



http://www.slideshare.net/MeniaPapoutsi/ss-39617865

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

ARCIMBOLDO ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.....

Και ναι....... είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι τελικά η αφίσα του ARCIMBOLDO με τα προϊόντα του τόπου μας κέρδισε το πρώτο βραβείο στην χθεσινή παρουσίαση που διοργανώθηκε στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο Πύργου με θέμα : «Προστασία περιβάλλοντος- Τοπικά Προϊόντα- Διατροφή- Καταναλωτική συνείδηση» στο οποίο συμμετείχαν συνολικά είκοσι-επτά σχολεία από την Πρωτοβάθμια αλλά και από την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το  πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή του σωματείου «Καταναλωτική συνείδηση» και οι μαθητές όλων των βαθμίδων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα προϊόντα τα οποία παράγονται στην Ηλεία, όχι μόνο μέσα από τα σχολικά βιβλία. (Μπορείτε να διάβάσετε περισσότερα και στον τοπικό τύπο patris).

Το έπαθλο ήταν ένα πραγματικά χρήσιμο εργαλείο για τη δουλειά μας ένας video-projector.
Εδώ θέλω να ευχαριστήσω πρώτα από όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου Βαρβάσαινας καθώς και τους γονείς τους που στάθηκαν στο πλευρό μου και ήταν πρόθυμοι να με βοηθήσουν με κάθε τρόπο.
Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ και στις συναδέλφους νηπιαγωγούς κ. Κατερίνα Παπαευθυμίου για τα καλά της λόγια και  κ. Σύριου Μαρία για την πολύτιμη βοηθειά και υποστήριξή της.
Την παρουσίαση του προγράμματός μας μπορείτε να τη δείτε εδώ.

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ARCIMBOLDO


Αγαπημένοι φίλοι-ες,
 μετά από ένα μεγάλο διάστημα απουσίας μου τόσο από τον χώρο εργασίας  αλλά και από την blog-οικογένεια, λόγω προβλημάτων υγείας, επανέρχομαι πάλι δριμύτερη για να συνεχίσω το πρόγραμμα που εκπονείται καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους στο νηπιαγωγείο.
Σειρά αυτή τη φορά έχει ο Ιταλός Ανναγεννησιακός Ζωγράφος GIUSSEPE ARCIMBOLDO                                                          
 Θεωρείται ένας από τους πλέον ασυνήθεις καλλιτέχνες της Αναγέννησης, γνωστός κυρίως για τις  συνθέσεις του που απεικονίζουν φρούτα, λουλούδια, πουλιά, λαχανικά, ζώα, εργαλεία, και άλλα αντικείμενα, στη μορφή προσωπογραφίας.
 Λόγω ότι πήραμε μέρος σε: "Δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης στους πολίτες της Ηλείας" που υλοποιείται σε συνεργασία της Γραμματείας Καταναλωτικής Συνείδησης με την Δ/νση Π.Ε.       Ν. Ηλείας, προσπάθησα να περάσω το πρόγραμμα μέσα από την τέχνη και συγκεκριμένα μέσα από τον ARCIMBOLDO. Πιστεύω ότι ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης εξάπτει την φαντασία των μικρών και δίνει τη δυνατότητα για πολλές δραστηριότητες σχετικές με το παραπάνω πρόγραμμα.

Συμμετέχουμε λοιπόν στις συγκεκριμένες δράσεις με το σύνθημά μας: "Η ΗΛΕΙΑΚΗ ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΥΦΟΡΗ ΠΟΛΥ - ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ ΜΕ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΟΠΙΚΑ" και με την παρακάτω αφίσα που έχει χαρακτήρα διαγωνιστικό. (χαχαχα ευχηθείτε μας "καλή επιτυχία").

Η αφίσα μας σαν του ARCIMBOLDO. Σύνθεση από λαχανικά και φρούτα της Ηλείας φτιαγμένα με πλαστελίνη.


Και το σύνθημά μας σε πιο κοντινό πλάνο.

Πως δουλέψαμε λοιπόν και καταλήξαμε στο άνωθεν αποτέλεσμα μπορείτε να  παρακολουθήσετε το παρακάτω βιντεάκι που έφτιαξα για τη παρουσίασή μας στην ημερίδα

Εδώ θέλω να ευχαριστήσω την αγαπημένη μου φίλη και συνάδελφο Ελένη Τσούση (Pitsina) για τις πολύτιμες συμβουλές της.

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

ΣΠΥΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ "ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑΣ"

Αργοπορημένη ανάρτηση αλλά δε πειράζει........
Μετά τον Picasso  και τον "Αρλεκίνο" με τις απόκριες, σειρά τώρα είχε να ασχοληθούμε με την Καθαρά Δευτέρα και τα σαρακοστιανά φαγητά γιατί καλοί οι ευρωπαίοι ζωγράφοι αλλά το έθιμο της ημέρας δεν το έχουν. Οπότε έπρεπε να ανατρέξουμε σε κάποιον Έλληνα ζωγράφο. Αφού λοιπόν έθεσα στα παιδιά αυτόν τον προβληματισμό μου, βρήκαμε αμέσως την λύση....να ανατρέξουμε στο GOOGLE. Πληκτρολογήσαμε  λοιπόν την φράση "ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΡΑΠΕΖΙ - ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ" και πατώντας εικόνες μας έβγαλε τα παρακάτω αποτελέσματα
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν γιατί αμέσως βρήκαμε αυτό που ζητάγαμε, το επιλέγουμε, το εκτυπωνουμε και ιδού
Τους διαβάζω αυτά που βρίσκουμε στον σύνδεσμο που ακολουθήσαμε: "Το 1902  στο Γαλαξείδι γεννήθηκε ένας  σύγχρονος ζωγράφος ο Σπύρος Βασιλείου 

 που έζησε ως το 1985  και πέθανε στην Αθήνα .
(Το έργο είναι φτιαγμένο με λάδι (λαδομπογιές) σε μουσαμά  διαστάσεων 142Χ97 εκατοστά.)
Ετσι λιτά και απέριττα απεικόνισε ( το 1950)  με το μαγικό του πινέλο  πάνω στον καμβά ο μεγάλος Έλληνας ζωγράφος του 20 ου αιώνα  το σαρακοστιανό μας παραδοσιακό .. “τραπέζι” .  Το  στρογγυλό μεταλλικό τραπεζάκι καφενείου στρωμένο κι έτοιμο να υποδεχθεί τους αγαπημένους φίλους και να γιορτάσουμε  μαζί τους την πρώτη μέρα της σαρακοστής… Φιλοξενεί ανάλαφρα πάνω του  τα νηστίσιμα φαγητά που συνηθίζουμε να τρώμε την Καθαρή Δευτέρα:  ελιές, χαλβάς, ταραμάςλαγάναθαλασσινά και ρετσίνα."
 Μετά από αυτήν την μικρή εισαγωγή αρχίζουμε να παρατηρούμε καλύτερα τον πίνακα:
  • Τι καιρό κάνει;
  • Πόσους χαρταετούς βλέπετε;
  • Που βρίσκεται το τραπεζάκι;
  • Είναι κοντά σε χωράφια;
  • Τι υπάρχει πάνω στο τραπεζάκι;
  • Ποιά φαγητά αναγνωρίζετε;
  • Γιατί δεν υπάρχει καθόλου κρέας;
  • Τι νομίζετε ότι πίνουν;
  • Πόσα άτομα υπάρχουν στην παρέα;
  • Είναι ηλικιωμένα ή νεαρά άτομα;
  • Γυναίκες ή άντρες;
Στο σημείο λοιπόν αυτό, τα παιδιά μου αναφέρουν ότι τα άτομα είναι δύο, αφού δύο ποτήρια βρίσκονται πάνω στο τραπεζάκι και μάλλον πρέπει να είναι ένας παππούς (μαγκούρα ακουμπισμένη στο τραπεζάκι) και μια γιαγιά (ψάθινο καπέλο πεταμένο κάτω). Στην ερώτησή μου σχετικά με το " σε ποιόν ανήκει ο χαρταετός που είναι και αυτός ακουμπισμένος κάτω", τα παιδιά μου απάντησαν ότι μάλλον ανήκει στο εγγονάκι τους που έχει πάει μαζί με τους παππούδες του.
Θεώρησα ότι ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να φτιάξουμε έτσι μια ιστορία σχετική με τις παρατηρήσεις που κάναμε πάνω στον πίνακα:

"Ο μικρός Βασίλης είναι ορφανός γιατί η μαμά του και ο μπαμπά του σκοτώθηκαν μα το αυτοκίνητο καθώς πήγαιναν για ψώνια στο σούπερ-μάρκετ.
Έτσι ο μικρός Βασίλης μεγάλωνε μόνο με τη γιαγιά και τον παππού που τον αγαπούσαν πάρα πολύ και του έκαναν όλα τα χατήρια. Τον πήγαιναν σχολείο, βόλτες στην παιδική χαρά, του αγόραζαν όλα τα παιχνίδια που ήθελε.... Όμως  ο Βασιλάκης δε χαιρόταν καθόλου, γιατί ήθελε τους γονείς του. Όλη μέρα έκλαιγε.
 Έφτασαν οι απόκριες και όλα τα παιδάκια ντύνονται μασκαράδες, τραγουδούν, γελούν, χορεύουν...και μόνο ο μικρός Βασίλης δε θέλει να πάει πουθενά. Οι παππούδες του είναι πολύ στενοχωρεμένοι και δεν ξέρουν τι να κάνουν. Ο παππούς ξαφνικά σηκώνεται όρθιος παίρνει τον Βασιλάκη από το χέρι και βγαίνουν μαζί έξω στην αυλή. Παίρνει χαρτιά πολύχρωμα, κόλλες, ψαλίδια, ξύλα και αρχίζει να κόβει, να κολλάει, να μετράει. Ο Βασίλης κάθεται και τον κοιτάζει γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τι κάνει ο παππούς του.
- Παππού τι είναι αυτό το περίεργο πράγμα που φτιάχνεις;
- Είναι ένα παιχνίδι που έπαιζα και εγώ όταν ήμουν μικρός. Το λένε χαρταετό και τον πετάγαμε ψηλα στον ουρανό κάθε Καθαρά Δευτέρα γιατί έτσι είναι το έθιμο. Κάναμε και αγώνες ποιανού παιδιού θα πάει πιο ψηλά ή ποιός χαρταετός είναι ο πιο όμορφος.
- Τι σημαίνει παππού Καθαρά Δευτέρα;
- Είναι μια μέρα μετά τις Απόκριες που ξεκινάει η Σαρακοστή και τρώμε φαγητά Σαρακοστιανά μέχρι το Πάσχα όπως χαλβά, ταραμοσαλάτα, καλαμαράκια, ελιές, λαγάνες, σαλάτες, όσπρια.
- Παππού εμείς θα πετάξουμε χαρταετό;
- Και βέβαια Βασίλη μου, για ΄σενα είναι αυτός ο χαρταετός που φτιάχνω.
-Γιούπι, φώναξε χαρούμενα για πρώτη φορά ο Βασίλης και ο παππούς χαμογέλασε.
Έτσι όταν ήρθε η Καθαρά Δευτέρα, η γιαγιά αφού ετοίμασε τα σαρακοστιανά φαγητά, φόρεσε το ψάθινο καπέλο της, ο παππούς πήρε την μαγκούρα του και ο μικρός Βασίλης τον πολύχρωμο χαρταετό του και πήγανε έξω για να γιορτάσουν.
Ο παππούς βοήθησε τον Βασίλη να πετάξει τον αετό του και πήγε τόοοοοοσο ψηλά, πιο ψηλά από όλους τους χαρταετούς και ο Βασίλης πια γέλαγεεεεεεεεεεεεεεε"

Αφού λοιπόν φτιάξαμε αυτήν την ιστορία καιρός ήταν να επεκτείνουμε με τον δικό μας μοναδικό τρόπο το έργο του Σπύρου Βασιλείου.
Σε απλό χαρτί του μέτρου φτιάχνουμε το φόντο

στη συνέχεια σχεδιάζουμε σε κόκκινο γυαλιστερό χαρτόνι το πάνω μέρος του τραπεζιού
και μία ομάδα αρχίζει  να κολλάει  από περιοδικά εικόνες με σαρακοστιανά φαγητά ενώ άλλη βάφει τα πόδια του τραπεζιού






άλλοι έκοβαν και έβαφαν σπιτάκια και εκκλησίες από χαρτόκουτες


και άλλοι έφτιαχναν χαρταετούς από χαρτοσακούλα του μανάβη
Εγώ πάλι ως "ΜΕΓΑΛΗ ΖΩΓΡΑΦΟΣ" έφτιαχνα τα κεντρικά πρόσωπα της ιστορίας μας με την καθοδήγηση των παιδιών, ενώ αυτά έπειτα τα χρωμάτιζαν
Μετά από αυτήν την ομαδική δουλειά σας παρουσιάζουμε το έργο μας μεικτής ζωγραφικής και κολλάζ:
Τι λέτε δεν τα καταφέραμε καλά;
Το ψάθινο καπέλο βρίσκεται στο κεφάλι της γιαγιάς, η μαγκούρα στα χέρια του παππού και ο χαρταετός στα χέρια του μικρού Βασίλη.

Οι δράσεις δεν τελείωσαν εκεί. Τους έδωσα το φύλλο εργασίας της αγαπημένης και αξιόλογης συναδέλφου Κική Μιχαλάρου όπου με ειδική επεξεργασία είχε αφαιρέσει από τον πίνακα λεπτομέρειες και έπρεπε να εντοπίσουν τις διαφορές
Από την επίσης αξιόλογη Τάνια Μάνεση χρησιμοποίησα τα παρακάτω φύλλα και φτιάξαμε

σύνολα με σαρακοστιανά και μη φαγητά
τα μετρήσαμε
και τέλος τα τοποθετήσαμε ανάλογα με το αρχικό τους γράμμα
Δεν παραλείψαμε βέβαια να φτιάξουμε και εμείς τις Σαρακοστές μας

Καλή σας νύχτα και καλή Σαρακοστή φίλοι μου......




Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

PICASSO KAI ΑΠΟΚΡΙΕΣ - ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΠΡΟΣΩΠΑ


 






Η εβδομάδα που πέρασε έπεσε πάνω στις απόκριες οπότε έπρεπε και το πρόγραμμα μας να μην λοξοδρομήσει αλλά να ενταχθεί με κάποιο τρόπο στο πνεύμα των ημερών. Έτσι μετά από προβληματισμό κατέληξα στον PICASSO καθώς υπήρχε και το ανάλογο θέμα: "Ο ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ"

  Ξεκίνησα λοιπόν πρώτα με ερωτήσεις του τύπου:
  • Ποιός Ισπανός ζωγράφος ζωγράφισε αυτόν τον πίνακα;
(εδώ τα παιδιά με το άκουσμα Ισπανού απάντησαν τον Miro)
  • Πότε ντυνόμαστε αρλεκίνοι και κολομπίνες;
  • Τι σχήματα έχει πάνω η στολή του;
  • Τι χρώμα έχουν οι ρόμβοι;
  • Τι φαντάζεστε οτι τρώει το παιδάκι για να έχει αυτά τα κόκκινα μάγουλα;
  • Πως είναι η έκφραση του προσώπου του;
  • Γιατί άραγε;
  • Γιατί προσέχει και δεν κάθεται καλά στην καρέκλα;
Αφού απάντησαν τα παιδιά σε όλες αυτές τις ερωτήσεις, τους διάβασα τον: "Αρλεκίνο" της Ζωρζ Σαρή








 Συγκρίναμε τους δύο Αρλεκίνους και τα παιδιά άρχισαν να βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές.
Μιλήσαμε για την ΦΑΝΤΑΣΙΑ και πόσο μας βοηθάει να δημιουργούμε είτε στη ζωγραφική, είτε στα παραμύθια, είτε και στις ΑΠΟΚΡΙΕΣ.....
Ανοίξαμε λοιπόν το κουτί του θεάτρου και βάζοντας την φαντασία μας προσπαθήσαμε να μεταμφιεστούμε


Φτιάξαμε και τον δικό μας αρλεκίνο ως ομαδική εργασία


Εεεεεε..... να μην φτιάξουμε κια μάσκες λόγω των ημερών; Αλλά τι μάσκες; Παρατηρήσαμε κάποια ενδεικτικά έργα του PICASSO όπως:


και παρατηρώντας τους καλά εντοπίσαμε δύο πρόσωπα. Τους μίλησα για το "αμφάς" και το "προφίλ"
και  παίζοντας ανάλογα παιχνίδια ρόλων καταλήξαμε να φτιάξουμε τις δικές μας περίεργες μάσκες από την χαρτοσακούλα του μανάβη.


Στις φωτογραφίες που ακολουθούν φαίνεται η διαδικασία που ακολουθήσαμε...


Τις φορέσαμε και γίναμε "περίεργοι άνθρωποι"


Συνεχίσαμε τα παιχνίδια μας και αφορμή αυτή τη φορά στάθηκαν οι παρακάτω πίνακες:


"Οι αλλόκοτες μορφές στους πίνακες του Πικάσο μπορούν να γίνουν αφορμή για να προβληματιστούμε σχετικά με τη θέση που καταλαμβάνουν τα χαρακτηριστικά στο ανθρώπινο πρόσωπο" γράφει η Κατερίνα Ανωγιαννάκη στο καταπληκτικό βιβλίο : " Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη"
                                                             
Μιλήσαμε λοιπόν για το περίεργο μέσα στην τέχνη και ακολουθήσαμε τις ενδεικτικές προτάσεις της συγγραφέα. Παρατηρώντας τους "περίεργους" πίνακες συζητήσαμε πάνω στην διαφορετικότητα, παίξαμε θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς.....(όπως φανταζόμαστε ότι έχουμε ένα μεγάααααλο αυτί που κάνει το κεφάλι μας να γέρνει από την μια μεριά ή πως θα περπατούσαμε αν είχαμε μια τεράαααστια καμπούρα κ.α)

 ζωγραφίσαμε το πρόσωπό μας (το οποίο το είχαμε μισοτελειωμένο από όταν κάναμε την Τζοκόντα

                                                                                                                         οπότε βρήκαμε τώρα ευκαιρία να κάνουμε κολλάζ κόβωντας εικόνες από περιοδικά)
βγάλαμε φωτογραφίες τα πρόσωπά μας και στη συνέχεια αφού τις κόψαμε και τις μπερδέψαμε προσπαθήσαμε να ανασυνθέσουμε πρόσωπα και να γίνουμε διαφορετικοί.....πάνω σε παλιές ανοιγμένες χαρτόκουτες.
Τέλος φωτογράφισα τα παιδιά σε στάση αμφάς και προφίλ για να φτιάξουμε περίεργα τα πρόσωπά τους όπως και ο PICASSO όπως εγώ είχα κατά νου. Βλέποντας όμωςτα παιδιά να εκτυπώνονται τα πρόσωπά τους αυθόρμητα έκαναν την διαπίστωση ότι μοιάζει σαν να τους μιλάει ο ευατός τους. Μου άρεσε η ιδέα και την αξιοποίησα

Τα παιδιά μου έλεγαν τι ήθελαν να πουν στον έαυτό τους είτε να τον επιβραβεύσουν, είτε να τον τιμωρήσουν, είτε να τον εμψυχώσουν.....και ιδού τα αποτελέσματα:
Αυτές λοιπόν ήταν οι δράσεις μας σχετικά με τον PICASSO
ραντεβού με έναν άλλο ζωγράφο την επόμενη φορά.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΝΥΧΤΑ.....

Αναγνώστες