Με έναν καινούριο ζωγράφο ασχοληθήκαμε αυτή την εβδομάδα τον VINCENT VAN GOGH.
Έναν από τους σπουδαιότερους Ευρωπαίους ζωγράφους του 19ου αιώνα. Ο Van Gogh δεν ακολούθησε την τεχνική άλλων ζωγράφων και κανένας δεν καταλάβαινε την τεχνοτροπία του.
Παρόλα αυτά εμείς προσπαθήσαμε να τον καταλάβουμε, παρατηρώντας τα έργα του και γιατί όχι να εμπνευστούμε από αυτόν....
Για να μπορέσω να μπω στο θέμα μου τοποθέτησα δυο πανιά στο πάτωμα, ένα μπλε για τη νύχτα και ένα κίτρινο για την ημέρα. (Πριν τους μαρτυρήσω το συμβολισμό τους,ρώτησα τα παιδιά τι μπορεί να σημαίνουν τα πανιά και αυτά με μεγάλη ευκολία το βρήκαν.) Ανάμεσά τους τοποθέτησα τους πίνακες ζωγραφικής του Van Gogh και κάλεσα τα παιδιά να μου τους διαχωρίσουν ανάλογα με το θέμα τους στο αντίστοιχο πανί.
Στη συνέχεια τους έδειξα τον υπέροχο πίνακα του την " Έναστρη Νύχτα" χωρίς να τους πω τον τίτλο.
Τον παρατηρήσαμε πολύ καλά και διαπιστώσαμε ότι όλος ο πίνακας του αποτελείται από μικρές καμπύλες και ευθείες γραμμές. Τους έβαλα να παρακολουθήσουν το επόμενο video
Τα παιδιά κατενθουσιάστηκαν από την κίνηση (animation)που είχε κάνει ο Πέτρος Βρέλλης και τους ζήτησα να μου δώσουν τώρα τον δικό τους τίτλο. Η απάντησή τους : " Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ" (πολύ καλός δε νομίζετε;)
Ορμώμενη από αυτό τους ξεκίνησα μια ιστορία:
" Mια φορά και έναν καιρό σε έναν κόσμο μαγικό, σε έναν όμορφο βραδινό ουρανό αρχίζει ο χορός των αστεριών....." και οι ιδέες των παιδιών πέφτουν σα βροχή παρατηρώντας απλά τους πίνακες που πριν είχαμε διαχωρίσει σε δύο ομάδες (μέρα - νύχτα). Η συνέχεια του παραμυθιού είναι παρακάτω:
Την άλλη μέρα η δράση ήταν να φτιάξουμε την "Έναστρη Νύχτα" εμείς. Πώς; Από την προηγούμενη μέρα με την κόλλα έφτιαξα απλά το σχέδιο σε μαύρο χαρτόνι.
Την επομένη αφού η κόλλα είχε στεγνώσει πήραμε κερομπογιές και στρωθήκαμε στη δουλειά
και ιδού το αισθητικό αποτέλεσμα
την ιδέα την πήρα από εδώ
Δεν μείναμε όμως μόνο εδώ :
Πήραμε ένα άδειο κουτί από pizza και βάψαμε τη μια πλευρά μαύρη και την άλλη μπλε
Στη συνέχεια από παλιά χαρτοκούτια σχεδιάσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, βάψαμε
και ορίστε έτοιμη και η μακέτα μας
Ιδέα από εδώ:
Οι δράσεις μας δεν τελείωσαν ακόμα:
Tην άλλη μέρα αφού δημιούργησα το κατάλληλο περιβάλλον , συσκότειση -τα δύο πανιά (μπλε & κίτρινο) απαλή μουσική (https://www.youtube.com/watch?v=oxHnRfhDmrk) starry - starry night του Don mc Lean παρότρυνα τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να φανταστούν διάφορες εικόνες σχετικές με τη μέρα και τη νύχτα. Στη συνέχεια τους ζήτησα αργά - αργά να διαλέξουν ποιό πανί προτιμούν ανάλογα με την εικόνα που είχαν σχηματίσει στο μυαλό τους. Με αυτό τον τρόπο χωριστήκαμε σε δύο ομάδες.
Χωρισμένα σε ομάδες πλέον τους ζήτησα να κουβεντιάσει μεταξύ τους η ομάδα την εικόνα που είχε ο καθένας στο μυαλό του...
... στη συνέχεια να διαλέξουν μια εικόνα που τους αρέσει και με το σώμα τους να δείξουν στην άλλη ομάδα την εικόνα που επέλεξαν. Τα παιδιά άρχισαν να δουλεύουν ομάδικά και ιδού οι εικόνες:
Τέλος η εβδομάδα μας έκλεισε με διάφορες ασκήσεις όπως
καθώς και με διάφορα άλλα παιχνίδια - puzzles :
Κάπου εδώ φτάσαμε στο τέλος .....
Σας εύχομαι καλή εβδομάδα και ραντεβού με PICASSO
Έναν από τους σπουδαιότερους Ευρωπαίους ζωγράφους του 19ου αιώνα. Ο Van Gogh δεν ακολούθησε την τεχνική άλλων ζωγράφων και κανένας δεν καταλάβαινε την τεχνοτροπία του.
Παρόλα αυτά εμείς προσπαθήσαμε να τον καταλάβουμε, παρατηρώντας τα έργα του και γιατί όχι να εμπνευστούμε από αυτόν....
Για να μπορέσω να μπω στο θέμα μου τοποθέτησα δυο πανιά στο πάτωμα, ένα μπλε για τη νύχτα και ένα κίτρινο για την ημέρα. (Πριν τους μαρτυρήσω το συμβολισμό τους,ρώτησα τα παιδιά τι μπορεί να σημαίνουν τα πανιά και αυτά με μεγάλη ευκολία το βρήκαν.) Ανάμεσά τους τοποθέτησα τους πίνακες ζωγραφικής του Van Gogh και κάλεσα τα παιδιά να μου τους διαχωρίσουν ανάλογα με το θέμα τους στο αντίστοιχο πανί.
Στη συνέχεια τους έδειξα τον υπέροχο πίνακα του την " Έναστρη Νύχτα" χωρίς να τους πω τον τίτλο.
Τον παρατηρήσαμε πολύ καλά και διαπιστώσαμε ότι όλος ο πίνακας του αποτελείται από μικρές καμπύλες και ευθείες γραμμές. Τους έβαλα να παρακολουθήσουν το επόμενο video
Τα παιδιά κατενθουσιάστηκαν από την κίνηση (animation)που είχε κάνει ο Πέτρος Βρέλλης και τους ζήτησα να μου δώσουν τώρα τον δικό τους τίτλο. Η απάντησή τους : " Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ" (πολύ καλός δε νομίζετε;)
Ορμώμενη από αυτό τους ξεκίνησα μια ιστορία:
" Mια φορά και έναν καιρό σε έναν κόσμο μαγικό, σε έναν όμορφο βραδινό ουρανό αρχίζει ο χορός των αστεριών....." και οι ιδέες των παιδιών πέφτουν σα βροχή παρατηρώντας απλά τους πίνακες που πριν είχαμε διαχωρίσει σε δύο ομάδες (μέρα - νύχτα). Η συνέχεια του παραμυθιού είναι παρακάτω:
Την επομένη αφού η κόλλα είχε στεγνώσει πήραμε κερομπογιές και στρωθήκαμε στη δουλειά
και ιδού το αισθητικό αποτέλεσμα
την ιδέα την πήρα από εδώ
Δεν μείναμε όμως μόνο εδώ :
Πήραμε ένα άδειο κουτί από pizza και βάψαμε τη μια πλευρά μαύρη και την άλλη μπλε
Στη συνέχεια από παλιά χαρτοκούτια σχεδιάσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, βάψαμε
και ορίστε έτοιμη και η μακέτα μας
Ιδέα από εδώ:
Οι δράσεις μας δεν τελείωσαν ακόμα:
Tην άλλη μέρα αφού δημιούργησα το κατάλληλο περιβάλλον , συσκότειση -τα δύο πανιά (μπλε & κίτρινο) απαλή μουσική (https://www.youtube.com/watch?v=oxHnRfhDmrk) starry - starry night του Don mc Lean παρότρυνα τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να φανταστούν διάφορες εικόνες σχετικές με τη μέρα και τη νύχτα. Στη συνέχεια τους ζήτησα αργά - αργά να διαλέξουν ποιό πανί προτιμούν ανάλογα με την εικόνα που είχαν σχηματίσει στο μυαλό τους. Με αυτό τον τρόπο χωριστήκαμε σε δύο ομάδες.
Χωρισμένα σε ομάδες πλέον τους ζήτησα να κουβεντιάσει μεταξύ τους η ομάδα την εικόνα που είχε ο καθένας στο μυαλό του...
... στη συνέχεια να διαλέξουν μια εικόνα που τους αρέσει και με το σώμα τους να δείξουν στην άλλη ομάδα την εικόνα που επέλεξαν. Τα παιδιά άρχισαν να δουλεύουν ομάδικά και ιδού οι εικόνες:
Τη Νύχτα ονειρεύομαι ότι πηγαίνω βόλτα με την οικογένειά μου (το μπλε πανί χρησιμοποιήθηκε ως σεντόνι) |
Μου αρέσει η μέρα γιατί μπορώ και παίζω ποδόσφαιρο (το κίτρινο πανί χρησιμοποιήθηκε ως μπάλα) |
Τέλος η εβδομάδα μας έκλεισε με διάφορες ασκήσεις όπως
της Μαρίας από το Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο |
Δυστυχώς δε θυμάμαι από που βρήκα αυτές τις υπέροχες δραστηριότητες (ο/η συνάδελφος ας με συγχωρέσει) |
Κάπου εδώ φτάσαμε στο τέλος .....
Σας εύχομαι καλή εβδομάδα και ραντεβού με PICASSO